گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم : ترغیب دانش آموزان به رعایت انضباط

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

یافته های علمی:

علل بي انضباطي دانش‌آموزان

بروز رفتارهايي از دانش‌آموزان كه انضباط كلاس را مختل مي‌كند تنها به معلم ،كلاس درس مربوط نيست بلكه علل ديگري نيز نظير عوامل آموزشگاهي،خانوادگي،اجتماعي وجود دارند كه به طور مستقيم يا غير مستقيم زمينه را براي رفتارهاي مخرب دانش‌آموزان فراهم مي‌كنند . اين عوامل را مي‌توان به مواد زير تقسيم بندي كرد :

الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند:

1.ناراحتي‌هاي جسمي، روحي و رواني

2.نداشتن علاقه و انگيزه

  1. سردرگم بودن و بي‌توجهي به انتظارات معلم و كلاس

4.نداشتن برنامه‌ي شخصي مطالعه

5.كم خوابي و خستگي مفرط

  1. انجام ندادن تكاليف خود

7.تغذيه نامناسب

8.نااميدي به آينده

9.استقلال طلبي و مقابله با اقتدار معلم(صفوي)

دانش‌آموزان كه مشكلات خاصي ايجاد مي‌كنند در نظر فونتاناشامل دو دسته‌اند :

  1. شاگردان سرآمد :چون بهره‌ي هوشي بالايي دارند ، سطح درس خيلي پايين‌تر از توانايي آنهاست پس به طور خلاصه خستگي و كسالت مشكلاتي پديد مي‌آورند.
  2. كودك آسيب ديده شديد : به علت مشكلات بنيادين رواني كه درآنها وجود دارند به نوعي ناسازگاري رسيده‌اند و رفتارهاي نامطلوب را به وجود مي‌آورند ( فونتانا1987)

ب)علل مربوط به معلم

  1. فقدان آمادگي جسمي ، روحي و رواني معلم

2.نامناسب بودن وضعيت ظاهري معلم

  1. نا آگاهي از روش‌هاي جديد تدريس واستفاده از روش‌هاي سنتي
  2. بي علاقگي به شغل معلمي

5.ناتواني در بر قراري ارتباط مطلوب با دانش‌آموزان

6.تبعيض گذاشتن بين دانش‌آموزان

7.نا مناسب و نا رسا بودن صداي معلم

8.نداشتن طرح درس

9.بي‌توجهي به دانش‌آموزان

  1. فعال بودن معلم و منفعل بودن دانش‌آموزان

11.استفاده نامناسب از تشويق و تنبيه

12.بي‌حوصلگي و نداشتن صبر و سعه صدر

13.بي نظمي معلم ( ديرآمدن به كلاس و ترك كردن زود هنگام آن)

  1. تسلط نداشتن به موضوع مورد يادگيري

15.بي‌توجهي به مسائل و مشكلات دانش‌آموزان

16.مبهم بودن توقعات و انتظارات معلم

17.بروز رفتارها و حركات نامنظم دركلاس

18.تحقير و تمسخر دانش‌آموزان

19.نداشتن روحيه‌ي انتقاد پذيري و خودداري از پاسخ‌گويي به سوالات دانش‌آموزان

  1. ناآگاهي از روش‌هاي اصلاح رفتار
  2. علاوه بر اينها شخصيت معلم نيز ممكن است نقش عمده‌اي در بي‌نظمي و يا برقراري نظم و انضباط كلاس داشته باشد،چنانچه برخي روانشناسان معتقداٌ در جايي كه دانش‌آموزان معلم خود را از صميم قلب دوست داشته باشند بي انضباطي وجود نخواهد داشت.(صفوي1383)

ج)علل مربوط به كلاس درس:

محيط مدرسه را مي‌توان از دو بعد فيزيكي و عاطفي مورد بررسي قرار داد.

تأثير محيط فيزيكي كلاس:وضعيت فيزيكي كلاس مانند،نظافت و پاكيزگي،برخورداري از نور و هواي مناسب ،ميز و صندلي راحت وكافي،تخته و وسايل سرمايشي و گرمايشي مناسب نقش انكارناپذيري در ايجاد نظم و انضباط كلاس دارند (همان).”مارلند”(14045)در اهميت محيط فيزيكي كلاس مي‌گويد :«تأثير فيزيكي كلاس مي‌تواند كمك يا مانعي درآموزش باشد و بخشي از هنر كلاس داري استفاده‌ي مناسب از فضاي كلاس است» (صفوي،نقل از زماني1378).

در كلاس كه وسايل سرمايشي يا گرمايشي مناسب وجود نداشته باشد ،دانش‌آموزان به دليل سرماي زياد يا گرماي بيش از اندازه نمي‌توانند راحت بنشينند .از اين رو مجبور مي‌شوند دست به اعمالي بزنند كه نظم كلاس را مختل كند .(صفوي1383)

تأثير محيط عاطفي كلاس :

علاوه بر عوامل فيزيكي كلاس ، عوامل عاطفي مانند تعويض مكرر برنامه‌ي درسي ،برخورد نامناسب دست اندركاران ستادي مدرسه با دانش‌آموزان ،يكنواخت بودن برنامه‌هاي صبحگاهي  يا عصرگاهي مدرسه بي‌توجهي به خواسته‌هاو انتظارات معقول دانش‌آموزان و….را مي‌توان نام برد كه شرايط و موقعيت را براي بروز رفتارهاي نامطلوب دانش‌آموزان فراهم مي كند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *