گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم
گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
دیباچه پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
درک مشکل پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
بررسی بیشتر در رابطه با به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
ارائه مستندات پیرامون به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
پیش بینی نتایج در مورد به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
راهکارها پیرامون قضیه به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
رفرنس و منبع مورد استفاده به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
پس از بررسی رفتار دانش آموزان پس از آموزش چند حسی و روش های نوین تغییرات چشمگیری را در رفتار و کردار آنان مشاهده نمودم .دانش آموزان علاقه زیادی به درس پیدا کرده بودند و از حواس مختلف در این رابطه استفاده می کردند.و درس علوم را به صورت کاربردی فرا گرفتند.
پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس علوم تجربی:
– استفاده وآشنایی آموزگاران محترم با انواع روش های نوین تدریس در فرایند یاد دهی ویادگیری که موجب تنوع وعلاقه مندی بیشتر دانش آموزان در بحث های درسی وعلمی می شود.
– پیش مطالعه درسی توسط دانش آموزان 20 دقیقه قبل از تدریس آموزگار در کلاس.
– تهیه وسایل کمک آموزشی مربوط به آموزش علوم تجربی مانند انواع فیلم ،سی دی ونرم افزارهای آموزشی رایانه ای ، نقشه البته به شرط استفاده ازاین وسایل توسط آموزگاران.
– برگزاری بازدید های علمی برای دانش آموزان در درس علوم تجربی به صورت هدفمند وسازماندهی شده
– مشارکت هرچه بیشتر آموزگاران ومسئولان مدرسه ها با دانش آموزانی که قصد انجام فعالیت های خارج از مدرسه را دارند ، مانند تهیه ملزومات وامکانات برای تهیه ماکت ،وسایل دست ساخت وروزنامه دیواری وتحقیقات میدانی وتشویق این گونه فعالیت ها
– افزایش واهمیت دادن به دوره های تخصصی آموزش ضمن خدمت دانش افزایی آموزگاران علوم تجربی وشرکت فعال همکاران
-استفاده نکردن از آموزگاران غیر متخصص برای تدریس علوم تجربی
– استفاده از ارزشیابی مستمر از نحوه تدریس وتهیه چک لیست های آموزشی – یادگیری توسط آموزگاران
– مجهز کردن کتابخانه های مدارس به کتاب های علوم تجربی ومجلات آموزشی این رشته
– در صورت امکان تاسیس وتجهیز اتاق علومی مدارس ومناطق آموزش وپرورش وسیستم هوشمند رایانه ای
– برگزاری جشنواره های تدریس آموزگاران وجشنواره های از وسایل دست ساخت وتحقیقات دانش آموزی
– استفاده از سایت تکنولوژی آموزشی وتجهیز مدارس به وسایل مورد نیاز به خصوص نقشه های آموزشی لازم و نرم افزارهای مورد نیاز آموزشی در درس علوم تجربی که تدریس مطالب آن به کارگاه آموزشی مناسب نیاز دارد
– در صورت امکان برای هر درس کلاسی اختصاص داده شود وامکانات لازم مورد نیاز برای هر درس به تناسب رشته تحصیلی ودرسی که تدریس می شود در اختیار آموزگار ودانش آموزان قرارداده شود
– استفاده بیشتر از نرم افزا رهای آموزشی می تواند در علاقه دانش آموزان موثر باشد به عنوان مثال مطالب درسی را به صورت powerpoint آماده کرده ودر کلاس استفاده شود همانطوری که بنده در دروس علوم تجربی این کار را انجام داده ام .
– تشکیل وحمایت از انجمن های علمی فرهنگیان ودانش آموزان با امکانات وفضای فراهم تشکیل بانک اطلاعاتی در دسترس عموم از موفقیت ها وتجارب گذشته دانش آموزان برتر وفرهنگیان نمونه
– احیای پژوهشگاه آموزگار به شکل علمی – پژوهشی نه صرفا در قالب گروههای آموزشی
– برنامه ریزی وسرمایه گذاری صبورانه وهدفمند برکیفیت آموزشی که به تبع بعد از چند سال کمیت آموزشی مورد نظر را نیز فراهم می کند.
پیشنهادات جهت شرکت دادن دانش آموزان در کار گروهی :
دانش آموزان از همدیگر چیزهای زیادی میآموزند. آنها اغلب راحتتر میتوانند متوجه مطلبی شوند که یک تازه آموخته توضیح میدهد. اکثر دانش آموزان لذت میبرند دست کم بخشی از وقت خود را صرف کارهای گروهی کنند. پیشنهاد های زیر می تواند به شما کمک کنند تا بهره بیشتری از کار گروهی ببرید.
۱-در رابطه با دلایل خود برای فعالیتهای گروهی، با دانش آموزان صادق باشید. با آنها راجع به مزایای آموزش گروهی صحبت کنید.
۲-به جای رقابت، برای تشریک مساعی برنامه ریزی کنید. برای آنها فعالیتهای گروهی ترتیب بدهید تا تکالیف بین اعضای گروه تقسیم، و تجربه نصیب همه شود
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.