گزارش تخصصی معلم پایه ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی از بین بردن و رفع اختلالات و ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه ششم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
دیباچه پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
درک مشکل پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
بررسی بیشتر در رابطه با از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
ارائه مستندات پیرامون از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
پیش بینی نتایج در مورد از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
راهکارها پیرامون قضیه از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
رفرنس و منبع مورد استفاده از بین بردن ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم
مسأله را دريكي از جلسات مدرسه مطرح كرده و از مدير ، معاون و همكاران نظرخواهي كردم . مصاحبه اي با نامادري ، مادر بزرگ ، دايي و مادر درباره ي وضعيت او در محيط خانه و وضعيت درسي سال پيش او كردم . با چند تن از هم كلاسي هاي او مصاحبه انجام داده و با توجه به شكايات اوليا و نامادري و دانش آموزان او را خواسته و در حياط مدرسه كليه مشكلات را با او در ميان گذاشته ام .با اين اوصاف و مطالعه پرونده ي تحصيلي و تربيت او واسناد و مدارك موجود در مدرسه دلايل اين مشكل را چنين يافتم :
طلاق پدر و مادر و ازدواج مجدد پدر عدم وجود محبت مادري در خانه به دليل طلاق گرفتن مادر از پدر .
وجود الگوهاي نامناسب در بيرون از مدرسه همانند برخي از دوستان و خانواده
محبّت بي رويه و نامناسب توسط مادر و خانواده ي مادري و بدگويي پشت سر پدر
درخواست ها و انتظارات دو گانه از او به علّت دوگانگي فرهنگ هاي دو خانواده
بدگويي از پدر و مادربزرگ و پدربزرگ او توسط مادر و خانواده ي او
عدم تشويق و تنبيه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهاي ناهنجار
آزادي بيش از حد او در خانه و همچنين در مدرسه و خانه ي مادري او
سخت گيري بي جا در خانه ي پدري
علاقه شديد وي به خودنمايي و ابراز وجود
ناديده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق ديگران
علاقه شديد براي رفتن پيش مادر و خوابگاه دانشجويي دانشگاه يا گردش
پيشنهاد هايي براي ايجاد تغيير :
براي نفوذ در دل و جان هر فرد نياز است كه ارتباط نزديك و صميميانه اي با او برقرار گردد . در همين راستا بهتر ديدم كه ابتدا :
ارتباط صميمي با اين دانش آموز داشته و خوب به حرف هايش گوش كنم .
محبّت نمودن به او در حد متعادل
احترام و شخصيت دادن به او
تقويت روحيه ي اعتماد در او
مسئوليت دادن به او در خانه و مدرسه
درك بهتر و بيشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان ديگرم
تشويق او در حد معمول به صورت زباني و انفرادي و گروهي و جنسي
تقويت روحيه ي ايثار و فداكاري در جهت حفظ حقوق اساسي ديگران
ارا ئه الگو هاي مناسب رفتاري با استدلا ل هاي درست و منطقي.
پيشنهاد به مادران تا كتاب « آنچه بچّه هاي طلاق بايد بدانند »را مطالعه وآن را پياده كنند .
پيشنهاد به مادر تا او و خانواده اش از پدر و ديگران پيش مريم شكايت و بدگويي نكنند.
از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با مادر و نامادري او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين دو عزيز مي دانستم ، پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه ششم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.