دانلود گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی با موضوع فراهم کردن نشاط و جذاب نمودن کلاس درس + 5 راهکار ارزشیابی کوتاه

دانلود گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی

دانلود گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

دیباچه پیرامون قضیه فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

درک مشکل پیرامون قضیه  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

بررسی بیشتر در رابطه با فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

ارائه مستندات پیرامون فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

پیش بینی نتایج در مورد فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

راهکارها پیرامون قضیه فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

رفرنس و منبع مورد استفاده فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

تجزيه وتحليل وتفسير داده ها

مشكل اصلي، ضعف در ماده ي درسي مطالعات اجتماعی مي باشد كه ازعلل اصلي آن مي توان به نكات زير اشاه نمود .

* آسان قبول شدن دانش آموزان

* همكاري كمتر اوليا در امر آموزش

* كم بودن ساعت درسي نسبت به حجم دروس

* اهميت ندادن بعضي از همكاران به مطالعات اجتماعی

اگر سعي شود اين مشكلات برداشته مي شود .اگرتلاش وكوشـش دبير ودانش آموزان به طور مستمر ادامه يابدو دبير با استفاده از شيوه هاي جديد ، حل اين مشكل اگرچه كاملا و صد در صد برطرف نشود   ولي انشاء الله درصد بيشتري از اين مشكل حل مي شود .

 ویژگی های کلاس درس مطالعات احتماعی

1- ویژگی های فضایی – کالبدی

2- ویژگی های روانی – عاطفی

درس مطالعات اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارد و هدف غایی آن، پرورش شهروندان آگاه به حقوق و مسئولیت، پای بند به قانون، مؤمن و معتقد به ارزش های اخلاقی و مجهز به مهارت های لازم برای زندگی است. دست یابی به اهداف شناختی، مهارتی و ارزشی – نگرشی این برنامه از طریق هماهنگی همه ی عناصر برنامه از جمله محتوا و نحوه ی سازماندهی آن، روش های مناسب یاددهی و یادگیری و صلاحیت عوامل اجرایی اعم از اولیای آموزش و پرورش، مدرسه و معلم میسر می شود.

معلم مطالعات اجتماعی باید هم صلاحیت عام حرفه ای یعنی تسلط به دانش و اطلاعات تخصصی موضوع تدریس، توانایی و مهارت در امر تدریس و اداره ی کلاس و هم صلاحیت عاطفی مانند علاقه به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را داشته باشد.

معلم مطالعات اجتماعی به عنوان الگوی عملی بچه ها باید رفتار و گفتار مناسب و هم سویی داشته باشد تا از آثار دوگانگی در رفتار و گفتار نتایح معکوس این امر جلوگیری شود. هم چنین فضای اعتماد و احترام متقابل و به کارگیری شیوه های مشارکتی در فرایند و مراحل مختلف آموزش، مهم ترین رکن روابط معلم و دانش آموز در کلاس درس مطالعات اجتماعی است.

آموزش شیوه ی صحیح فکر کردن و تقویت مهارت های فرایند تفکر در زمینه ی مسایل و روابط اجتماعی و تصمیم گیری ها باید از طریق تعامل مناسب معلمان با دانش آموزان در موقعیت های مختلف در در کلاس به شیوه ای غیر مستقیم و مؤثر تحقق یابد.

معلم مطالعات اجتماعی نقش مؤثری در ایجاد جوّ همدلی، اعتماد و دوستی بین دانش آموزان ایفا می کند؛ از این رو به وجود آمدن فضای نشاط و سر زندگی ناشی از پیشرفت گروهی و دسته در کلاس به نحوه ی مدیریت معلم بستگی دارد.

شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی دبیران مطالعات اجتماعی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *