گزارش تخصصی کار و فناوری
گزارش تخصصی کار و فناوری متوسطه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری با بالا بردن سطح علمی آنها با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی کار و فناوری متوسطه به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
دیباچه پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
درک مشکل پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
بررسی بیشتر در رابطه با افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
ارائه مستندات پیرامون افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
پیش بینی نتایج در مورد افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
راهکارها پیرامون قضیه افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش تمرکز و توجه دانش آموزان در درس کار و فناوری
راه حل های پیشنهادی
از آن جایی که هدف این طرح به کارگیری انجام کار گروهی و مهارت کار عملی در جهت بهبود عملکرد کار گروهی – عملی دانش آموزان است. ابتدا به مطالعه پیشینه ی پژوهش پرداخته شود تا دیدگاه روشنی نسبت به موضوع و مسائل پیرامون آن حاصل گردد.
پژوهش زمانی دارای اهمیت است که برآمده از مطالعات کافی در باره پیشینه موضوع باشد وقتی از اطلاعات دیگران آگاه باشیم می توانیم با نقد و تجزیه و تحلیل منطقی آنها وضعیت خودمان را مشخص کنیم و همواره از خود بپرسیم: آیا اطلاعات به دست آمده منطقی و عملی است ، اطلاعات به دست آمده دارای چه نکات مثبت و منفی است و پرسش های دیگر که تحقیق را هدایت کند. مطالعه دقیق روش های گروهی فعال ، گرفتن تست روان شناختی گروهی ویژه ی دانش آموزان، تشکیل جلسات توجیهی برای اولیاء، بررسی رفتار دانش آموزان خجالتی، اجرای راههای مناسب عملی برای تقویت روحیه ی پذیرش جمعی در کار عملی. برطرف کردن خجالت دانش آموزان، تشکیل نمایشگاه از فعالیت عملی دانش آموزان در گروه، تشویق و ترغیب مناسب و به جا ، اجرای روش های فعال تدریس، نظرسنجی از والدین و دانش آموزان در انتهای کارهای اجرایی.
انتخاب راه حل
برای حل این مشکل راه حل های زیادی به ذهنم رسید و با نظرخواهی از خود دانش آموزان برای اینکه کارهای عملی و گروهی هم با کیفیت و کمیت، سازگاری داشته باشد و هم بتواند انتظارات فراگیران و معلم را هم برآورده کند پیشنهاداتی مطرح شد.؟
- گروه بندی که یک نفر به عنوان سرگروه و هماهنگ کننده اعضاء و همچنین تقسیم وظایف بین گروه
- تهیه کیت های آموزش کار و فناوری
- آموزش مهارت های جمعی و نحوه ی برقراری ارتباط گروه
- استفاده از نرم افزارهای آموزشی در باره کارهای عملی حرفه
- خرید چندین جلد کتاب در زمینه انجام کار عملی مربوط به کتاب و در اختیار قرار دادن دانش آموزان
- مطرح کردن موضوع در شورای دبیران مدرسه و درخواست کمک از دیگر همکاران راه حل اول کار مشکلی نبود و دانش آموزان با توجه به علاقه و روابط اجتماعی که با هم داشتند گروهبندی در بین آنها انجام گرفت و سرگروهها مشخص شد. کار گروهی به دانش آموزان نحوه تعامل و برقراری ارتباط با همدیگر را در آنها تقویت می کند و باعث میزان رضایت و پیشرفت در کار و علاقه مندی فراگیران برای کار عملی شد. و ثبت نمرات در سال نشان دهنده ی موفقیت فراگیران در کار کارگاهی بود و مطالب برای آنها از عمق بیشتری برخوردار بود.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی کار و فناوری متوسطه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.