گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن عدم حضور به موقع دانش آموزان در برنامه صبحگاه

گرد آوري شواهد يك

در سال تحصیلی اخیر آمار تاخیرات دانش آموزان در ماه های مهر و آبان هر روز بطور میانگین 18 نفر بود( 36/11 درصد از کل دانش آموزان)

  • همکاران از نامنظم بودن ورود دانش آموزان در ساعت اول روز ناراضی بودند.
  • دانش آموزان در ابتدای ساعت اول کسل و خواب آلوده بوده و آمادگی لازم را برای آموزش نداشتند.
  • استفاده درست و بهینه از وقت آموزشی ساعت اول به دلیل نبودن برخی دانش آموزان ممکن نبود و این در حالی بود که ساعت اول از نظر زمانی طولانی تر از ساعات دیگر آموزشی است.
  • برقراری نظم و ترتیب در برنامه صبحگاه و صف جمع ممکن نبود.
  • اجرای برنامه ای خاص یا دادن تذکرات و خبرهایی به دانش آموزان به علت نبودن همه دانش آموزان میسر نبود.

جمع آوری اطلاعات و ارائه ی راه حل های پیشنهادی:

1-  قانون تنبیه: دانش آموزان تاخیردار در صورت همراه نبودن ولی و یا در صورت نداشتن عذر موجه برای تاخیر، آن روز غایب محسوب شوند و به میزان یک روز غیبت غیر موجه از نمره انضباطشان کم شود.(“انضباط بهتر است مبتنی بر پیشگیری باشد تا تنبیه یعنی قبل از بروز مشکل باید آموزش های لازم را داد” ، این پیشنهاد را رد کردم)

2-  استفاده از موسیقی و ورزش: ورزش و نرمش صبحگاهی به صورت هماهنگ،همراه با موزیک و آهنگ های شاد برای ایجاد انگیزه ی حضور در برنامه صبحگاه خیلی خوب بود و برای مدتی نتیجه داد ولی با شروع فصل سرما و بارندگی پاییزی همه چیز به هم خورد.

3-  بیان لطیفه: استفاده از لطیفه های بامزه توسط خودم یا دیگر دانش آموزان تا حدودی به حل مشکل کمک می کرد ولی آنقدر لطیفه پیدا نکردم که همه بچه های 6 تا 12 ساله به همه نکات ظریف و خنده دارش پی ببرند و تازه مشکل اخلاقی هم نداشته باشد؛ علاوه بر آن روزهای شهادت و سوگواری و… هم نمی شد از این راه حل استفاده کرد.

4-  مشارکت: اجرای برنامه توسط بچه ها که به صورت رقابتی انجام می گرفت هم راه حل خوبی بود ولی برای همه ی دانش آموزان عملی نبود و علاوه بر این روزهای امتحان و اوقاتی که بچه ها درس های سنگین داشتند؛ وقت کافی برای برنامه ریزی و یا تمرین برنامه ها پیدا نمی کردند.

5-  استفاده از تئوری های علمی: در مطالعات و تحقیقاتم، در مورد ایجاد و تغییر و یا تعدیل رفتار؛ تئوری ها و مطالبی خوانده بودم اما چاره ی مشکل مدرسه ی ما یک راه حل عملی بود که بتوان عمل کرد و به کار بست و نتیجه گرفت.

انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی:

طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و…استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

مطمئناً شما هم با این موضوع موافق هستید که شروع روز دانش آموزان با یک برنامه صبحگاهی مناسب علاوه بر پرورش روح معنوی دانش آموزان، در بالا بردن سطح آموزشی آن ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون پرورشی دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *