اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم در قالب ورد
اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان با موضوع چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ، مهارت شاگردانم را در حل مسائل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود ببخشم
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
«حلّ مسأله» غایت اصلی ریاضیات در مدارس است و رویکرد جدید آموزش ریاضی «ساخت گرایی» نیز بر آموزش برای حلّ مسأله و تمرکز معلّم بر شیوه هایی از تدریس ریاضی که بتوان از آن برای حلّ مسأله استفاده کرد تاکید دارد.
پیامدهای حلّ مشکل (حلّ مشکل چه تأثیری در دانش آموزانم دارد؟) :
با آموزش مهارت حلّ مسأله :
1) مهارت تجزیه و تحلیل دانش آموزانم رشد نموده و قدرت درک، یادگیری و استدلال آنان افزایش خواهد یافت.
2) توانایی درحلّ مسـأله، درست اندیشیدن و ایجاد نظم فکری در دانش آموزانم پرورش می یابد.
3) دانش آموزانم در حلّ مسائل کاربردی ریاضی در زندگی روزمره مشکلی نخواهند داشت.
4) دانش آموزانم فرآیندی را می آموزندکه طی آن به راحتی خواهند توانست مسائل زندگی روزمره خود را حل نمایند.
تیترهایی که در این اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با مهارت ریاضی
پیشگفتار در رابطه با مهارت ریاضی
مقدمه موضوع در رابطه با مهارت ریاضی
شناسایی مسئله در رابطه با مهارت ریاضی
توصیف وضع موجود
اوایل مهر ماه سال …. یک ارزشیابی تشخیصی از درس ریاضی برای دانش آموزان پایه ی دوّم ابتدایی برگزار نمودم. بعد از پایان آزمون جدول تجزیه و تحلیل سؤالات را تکمیل نموده و به بررسی نتایج حاصل از آن پرداختم. یافته های من از بررسي جدول تجزيه و تحليل سؤالات حاکی از آن بود که دانش آموزان در سؤال های ریاضی ضعف داشتند. هیچ کدام از شاگردان به این سؤالات پاسخ کامل ندادند یعنی هر چهار نفر نتوانستند مسأله ها را به طور کامل حل کنند. به طور میانگین از چهار نمره ی این سؤال ها فقط یک نمره کسب نمودند. این موضوع نگراني مرا برانگيخت. لذا آزمون ديگري ترتيب دادم. اين بار زمان بيشتري را براي پاسخ دادن به سؤالات اختصاص دادم ولي باز هم تقريباً همان نتايج به دست آمد يعني: « شاگردانم در حلّ مسائل رياضي ناتوان بودند.»
به نظر من بيشتر اين ناتواني در: (1- مشكل در خواندن مسأله. 2- عدم درك مسأله توسط شاگردان.3- عدم شناخت روشي براي حلّ مسأله. 4- عدم توانايي در حل و طرح مسأله.) مي باشد.
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با مهارت ریاضی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با مهارت ریاضی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با مهارت ریاضی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با مهارت ریاضی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با مهارت ریاضی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با مهارت ریاضی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با مهارت ریاضی
نتیجه گیری در رابطه با مهارت ریاضی
پیشنهادات در رابطه با مهارت ریاضی
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با مهارت ریاضی
برای دانلود اقدام پژوهی ریاضی کلاس دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.