اقدام پژوهی علوم اول ابتدایی با موضوع چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم پایه اول دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم

اقدام پژوهی علوم اول ابتدایی چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر با درس علوم اول دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم در قالب ورد

اقدام پژوهی علوم اول ابتدایی با موضوع  چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم  پایه اول دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم

بانک فایل طرح جابری معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی آموزگار ابتدایی   سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

ازجمله هدفهای مهم آموزش علوم که در همه کشورها از دهه 1990 مد نظر قرار گرفته ، تاکید بر این نکته است که باید علم را یک نوع «روش تفکر» بشناسیم و در کنار آموزش مجموعه ای از واقعیتها ، بر فعالیتهای عملی و ذهنی هم تاکید کنیم . روش تفکر در علم را « مهارتهای فرایندی یا مهارتهای یادگیری » می نامند . مهارتهای فرایندی در واقع کارهایی هستند که دانشمندان در هنگام مطالعه و تحقیق انجام می دهند . مهارتهای یادگیری را می توان به دو بخش تقسیم کرد : ا- مهارتهای فرایندی پایه : مشاهده ، برقراری ارتباط ، طبقه بندی ، اندازه گیری ، استنباط و پیش بینی مهارتهای فرایندی پایه نامیده می شوند چرا که فراگیری آنها برای پرداختن به مهارتهای پیچیده بعدی که به تفکر زیادتری نیاز دارند لازم است . 2- مهارتهای فرایندی تلفیقی : تشخیص متغیرها ، فرضیه سازی ، تحلیل فعالیتها ، تنظیم داده ها و رسم نمودار ، طراحی تحقیق و اجرای آزمایش مهارتهای فرایندی تلفیقی نامیده می شوند و مستلزم به کارگیری چند مهارت فرایندی پایه به صورت همزمان هستند . به کارگیری این مهارتها به دانش آموزان کمک می کند که برای حل مسائل خود به کاوش و تحقیق بپردازند و با انجام آزمایش به « حل مسئله » نائل شوند . بر این اساس توسعه مهارت های فرایندی در کلاس ضرورت پیدا می کند و تنها از این راه است که می توان دانش آموزان را به یادگیرندگانی مادام العمر تبدیل کرد (جی رزبا 1991)

بررسی نتایج کسب شده توسط دانش آموزان کشورمان در آزمونهای جهانی پیشرفت تحصیلی نظیر آزمون تیمز( TIMSS ) و عدم توفیق دانش آموزان ایرانی نشان می دهد که باید برنامه های ویزه ای برای ارتقای آموزش مهارتهای فرایندی در مدارس کشور طراحی و اجرا شود .تجربیات دیگر کشورهای دنیا نشان داده است که استفاده از برنامه پروژه علمی برای دانش آموزان قابلیت بالایی در فرصت سازی همزمان برای تقویت همه مهارت های فرایندی دارد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی علوم اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  طرح جابر

پیشگفتار در رابطه با  طرح جابر 

مقدمه  موضوع در رابطه با طرح جابر 

شناسایی مسئله در رابطه با  طرح جابر 

توصیف وضع موجود

اینجانب …… مدت ….. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنو آموزگار  پایه اول آموزشگاه ……. شهرستان ……. هستم.موضوع تحقیقی که انتخاب کردم درباره      چگونه توانستم با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم   دانش آموزانم را به استفاده از فناوری و کار پژوهشی علاقه مند نمایم؟ ؟

در سال تحصیلی اخیر احساس میکردم دانش آموزان در کلاس رغبتی به درس نشان نمی دهند و کلاس برایشان خسته کننده است. من با انتخاب این موضوع قصد دارم راهکارهایی پیدا کنم تا بتوانم دانش آموزان پر انگیزه و پر انرژی داشته باشم  و سطح فعالیت های پژوهشی دانش آموزانم را بالا ببرم.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  طرح جابر 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با طرح جابر 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  طرح جابر 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با طرح جابر 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  طرح جابر 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با طرح جابر 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با طرح جابر 

نتیجه گیری در رابطه با طرح جابر

پیشنهادات در رابطه با طرح جابر

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با طرح جابر 

برای دانلود اقدام پژوهی علوم اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

180,000 ریال
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *