تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی
تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
دیباچه پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
درک مشکل پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
بررسی بیشتر در رابطه با تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
ارائه مستندات پیرامون تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
پیش بینی نتایج در مورد تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
راهکارها پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
رفرنس و منبع مورد استفاده تشویق دانش آموزانم به نوشتن تکلیف
گرد آوری شواهد دو:
پس از انجام راه حل های انتخابی شاخص کیفی موفقیت طرح عبارتند از: فعالیت فردی و گروهی هنگام تدریس و تمرین ، علاقه دانش آموزان به فعالیت کلاسی و فوق برنامه داشتن برنامه در منزل ، به حداقل رسیدن غیبت ها منظم و مرتب در مدرسه و منزل و … و شاخص کمّی موفقیت طرح که شامل انجام آزمونهای منظم و مستمر از کلیه دروس بسیار چشمگیر بود و محقق را متعجّب ساخت.
عادلانه بودن ارزیابی (اعتبار بخشی)
چندین بار به طور تصادفی از دانش آموزان ارزشیابی بعمل آوردم و وقتی تعداد شرکت کنندگان علاقه مند به فعالیت های مدرسه ای و با نشاط را بررسی میکرد مشاهده میکرد که تعداد شان روز به روز افزایش می یابد بطوری که بعد از اجرای روش های متنوع و جذاب این تعداد به صد در صد رسیده بود که اولیای محترم و سایر همکاران چندین بار درباره این موضوع تقدیر و تشکر کردند.و با نوشتن نامه یا بصورت شفاهی احساس رضایت خود را اعلام می کردند و تشکر و قدر دانی می کردند.
1- این گزارش تخصصی باعث شد که اطلاعاتم را در مورد روانشناسی دانش آموزان و مراحل رشد تربیتی آنها بالا ببرم
2- ابتدا برای بالا بردن آگاهی دانش آموزان در مورد آثار و اهمیت مدرسه پویا و شاد و الگو از روش تحقیق استفاده می کردم که بعد متوجه شدم که این روش به علت یکنواخت بودن برای بچه ها جالب نیست در نتیجه تصمیم گرفتم برای این کار از روش های جذاب و متنوع و ابتکاری استفاده کنم
تاثیر نقش خانه و مدرسه بر کیف
مدرسه بدون کیف یکی از آن مفاهیمی ست که در کشورهای توسعه یافته به عنوان راهبردی آموزشی درحال اجراست و نیز کشورهایی که طی سالهای اخیر چرخش چرخ های توسعه را شتابی مضاعف بخشیده اند، این سیاست کلان آموزشی را با جدیت دنبال کرده اند تا آنجا که اکنون کشوری مانند ترکیه، مدرسه بدون کیف را مهمترین سیاست آموزشی خود در مقاطع ابتدایی و راهنمایی می داند.
در مفهوم مدرسه بدون کیف چند موضوع به صورت توامان مطرح هستند:
الف: تفکیک نقش دو نهاد خانواده و مدرسه: حسین گل محمدی – کارشناس مسائل آموزشی و اجتماعی – در این رابطه می گوید: اگر ما دقیق به نقش های متفاوت مدرسه و خانواده توجه نداشته باشیم، این نقش ها در هم تداخل پیدا کرده و علاوه بر ایجاد مشکلات برای خود دانش آموز، مدرسه و خانواده را هم در برابر شکل ایفای نقش با مشکل مواجه خواهد کرد. مدرسه بدون کیف اگرچه بالا رفتن تکنولوژی آموزشی را به عنوان مهمترین پارامتر پیش روی ما قرار می دهد، اما معانی دیگری هم در این موضوع نهفته که اتفاقا آنها مهمترند. مدرسه بدون کیف به ما می گوید دانش آموز دفتر مشقش را به خانه نمی آورد و والدین او هم به ناچار وارد پروسه آموزش اجباری مجدد نمی شوند، در واقع الان والدین در کشور ما با به مدرسه رفتن فرزندانشان مجددا پا به پای آنها درس می خوانند و بخشی از نقش معلم و نیز بخشی از نقش دانش آموز را همراه با نقش پدری و مادری همزمان بر عهده می گیرند. یادم می آید سالهای گذشته که ما مجبور بودیم به جای بچه ها مشق بنویسیم، می گفتند که در کشورهای توسعه یافته دانش آموزان کیف هایشان را در مدرسه جا می گذارند و به خانه برمی گردند و وقتی خانه هستند به هیچ وجه به درس و مشق فکر نمی کنند، اما حالا اساسا مدرسه بدون کیف مطرح است که علاوه بر این تفکیک نقش، میزان گسترش تکنولوژی آموزشی را هم نشان می دهد.
شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.