درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

درس پژوهی هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

درس پژوهی کوچک های بزرگ

درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی | تدوین شده توسط پژوهش سرای فرهنگیان : مدیران فردا {اسفند 1400} در قالب ورد و قابل ویرایش بالای ۷۰ صفحه

درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی چه اهمیتی دارد  ؟

این فایل نیز مانند سایر فایل های آموزشی موجود در سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شامل بسیاری از استاندارد های مورد نیاز است.

مسئله مهم  درباره درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده فعالیت گروه درس پژوهی آموزشگاه بر روی درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی قرار گرفت.

محتوا و فهرست مطالب

  1. جدول مشخصات اعضای تیم
  2. مرامنامه تیم درس پژوهی
  3. برنامه عمل تیم درس پژوهی
  4. جدول برنامه ریزی فرآیند درس پژوهی
  5. فهرست زمان بندی جلسات درس پژوهی
  6. مقدمه
  7. بیان مسئله
  8. انتخاب موضوع
  9. بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی
  10. تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله
  11. جدید و علمی بودن مسئله
  12. تعیین راهکارها در راستای حل مسئله
  13. گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
  14. توجه به تفاوت ها فردی
  15. استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی
  16. بیان دلیل راهکار انتخابی
  17. گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
  18. توجه به تفاوت های فردی
  19. معنادار کردن یادگیری
  20. توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی
  21. همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی
  22. روش های نوین تدریس
  23. تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)
  24. بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
  25. تعیین فعالیت های متناسب با راه کار
  26. معنادار کردن یادگیری از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد
  27. توجه بر عوامل انگیزش و نگرش در کلاس درس
  28.  همراه نمودن دانش آموزان در   سازه های آموزشی
  29.  استفاده از روش های نوین تدریس
  30.  استفاده از تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) به منظور یادگیری عمیق و ماندگار در دانش آموزان
  31.  مدیریت بیشتر زمان
  32. بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
  33.  ایجاد احساس تعهد در دانش آموزان به قواعد بنیادی کلاس
  34. تعیین هدف
  35. طراحی واحد یادگیری
  36. استخراج ایده کلیدی
  37. دانش آموزان پس از تدریس مبحث اسید و باز  در قرآن پایه ششم
  38. طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هریک از آنها
  39. تنظیم سطوح ملاک ها

طرح درس شماره ۱ در درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

  1. طرح درس شماره ۱
  2. ملزومات اجرای تدریس شماره ۱
  3. تقسیم کار و تعیین نقش اعضای تیم درس پژوهی در تدریس شماره ۱
  4. نقد و ارزیابی اجرای تدریس شماره ۱ (بازاندیشی)
  5. الف) خود ارزیابی مجری
  6. ب) مشاهده گر فعالیت و واکنش های مدرس
  7. ج) مشاهده گر تطبیق درس و اجرای مدرس
  8. د)مشاهده گران فراگیران
  9. نمونه کاربرگ مشاهده گر بر تطبیق طرح درس و اجرای مدرس

طرح درس شماره ۲ در درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم

  • طرح درس شماره ۲
  • ملزومات اجرای تدریس شماره ۲
  • تقسیم کار و تعیین نقش اعضای تیم درس پژوهی در تدریس شماره ۲
  • نقد و ارزیابی اجرای تدریس شماره ۲
  • خلاصه نکات کلیدی
  • پیشنهاد می گردد جهت ارائه تدریس بهتر تغییرات ذیل اعمال گردد
  • نمونه کاربرگ مشاهده گر بر تطبیق طرح درس و اجرای مدرس
  • میزان تحقق اهداف

پیشنهادات و جمع بندی نهایی

  • پیشنهادات
  • جمع بندی پایانی و نتیجه گیری
  • محدودیت ها
  • سایر پیشنهادات
  • منابع

درس پژوهی هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

درس پژوهی هدیه های آسمانی کلاس پنجم

طرح درس هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی

پیوست های موجود در رابطه با درس پژوهی کوچک های بزرگ

  • تعامل با والدین دانش آموزان
  • نمون برگ مشاهده گر دانش آموز
  • نمون برگ مشاهده گر معلم
  • نمون برگ مشاهده گر رسانه های آموزشی
  • نمونه برگ ناظر بر فعالیت دانش آموزان در اجرای تدریس یک
  • نمونه برگ ناظر بر فعالیت معلم در اجرای تدریس یک
  • نمونه برگ ناظر بر فعالیت دانش آموزان در اجرای تدریس دو
  • نمونه برگ ناظر بر فعالیت معلم در اجرای تدریس دو
  • نمونه برگ خودارزیابی اعضای گروه درس پژوهی

ارائه نتیجه و پیشنهاد در درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی به این صورت است :

  1. پیشنهاد می شود که در انجام تدریس درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی از روشهای نوین استفاده شود
  2. پیشنهاد می شود که گروه بندی در کلاسها در درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی صورت بگیرد
  3. پیشنهاد می شود قبل از تدریس  درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی مطالب جدید به مطالب گذشته ربط داده شود .
  4. پیشنهاد می شود از دست سازه ها و وسایل کمک آموزشی در درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی در دسترس بیشتر استفاده شود .
  5. پیشنهاد می شود به تفاوتهای فردی دانش آموزان توجه شود.

نمون برگ خودارزیابی اعضای گروه درس پژوهی پیرامون درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

در این نمونه برگ تیترهای زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. درنگ و تأمل روی صحبت دیگران
  2. بیان کردن نظرات به تفسیر پیرامون درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی
  3. مثبت اندیشی
  4. ابراز عقیده و ایده به صورت علمی
  5. انتقال تجربیات آموزشی و پرورشی به دیگران پیرامون درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی
  6. بهبود دانش و مهارت های آموزشی و پرورشی معلم
  7. تقویت مهارت تدوین طرح درس با در نظر گرفتن پیش بینی های لازم پیرامون درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی
  8. تقویت مهارت مشاهده گری
  9. ایجاد انگیزش حرفه ای پیرامون درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی
  10. تقویت مهارت ثبت و جمع بندی مطالب
  11. بکارگیری روش های تدریس متناسب با اهداف پیرامون درس پژوهی کوچک های بزرگ هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *