اقدام پژوهی ضعف املا
نمونه اقدام پژوهی ضعف املا تدوین شده در فروردین 1403 منطبق با شیوه نامه جدید با موضوع چگونه توانستم ضعف املا دربعضی از دانش آموزانم رابرطرف کنم
همکاران ما آمادگی دارند با موضوع مورد نظر شما , بصورت صد در صد تک نسخه ای و اختصاصی اقدام پژوهی مورد نظرتان را تدوین کنند و با هزینه معقول در بازه 300 تا 500 هزار تومان و زمانبندی 3 تا 5 روزه حویل دهند . این فایل یک نسخه عمومی و قابل خرید و دانلود لحظه ای بوده و توسط دپارتمان اقدام پژوهی پژوهش سرای فرهنگیان تدوین شده و بصورت قابل ویرایش خدمتتان تقدیم میگردد . در تدوین این فایل دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
در طول زمانی که از عمر تعلیم و تربیت مدرن میگذرد، رفته رفته بر دست اندرکاران علوم طبیعی محرز گشته است که تحقیقات دانشگاهی به تنهایی پاسخگوی مسائل و مشکلات علمی آموزش و پرورش نیستند. لذا این نقطه عطفی شد برای شروع نوعی دیگر از پژوهش که بتواند مسائل واقعی محیط کلاس درس و آموزش را حلّ و فصل کند، این تحقیق همان اقدامپژوهی است.
من نیز تلاش کردم که با استفاده از این بستر آماده برای حل مسألهای که در کلاس خود با آن روبرو بودم، گام بردارم و برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کنم.هدف اساسی برنامهی درسی زبانآموزی، توجّه به تقویت و پرورش مهارتهای چهارگانه است. به طوری که دانشآموزان در گفت و شنودها شرکت و ارتباط برقرار کنند و افکار، احساسات و نظرات خود را به دو صورت گفتار و نوشتار بیان کنند . در این راستا نوشتن، مرحلهی نهایی و متکاملی است که بر شنیدن، گفتن و خواندن استوار میگردد. چارهاندیشی برای حلّ مشکلات دانشآموزان در این حوزه امری بدیهی و ضروری است. معلّم بایستی با کمک ابزار دقیق علمی و روانشناسی پای به این مرحله بگذارد. روشهای قدیمی از جمله: تکرار و تمرین خستهکننده و رونویسیهای بیهدف، ناکارآمدی خود را در این زمینه به اثبات رساندهاند
تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی درس املا دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با ضعف در املا
پیشگفتار در رابطه با ضعف در املا
مقدمه موضوع در رابطه با ضعف در املا
شناسایی مسئله در رابطه با ضعف در املا
توصیف وضع موجود
اينجانب ………… مدت ………….. سال است که در آموزش و پرورش در حال تدریس می باشم و هم اکنون نیز در آموزشگاه ……………..شهرستان …… مشغول تدريس در پايه …. هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در این بين تعداد یا زدانش آموزان در صدا کشی کلمات ئ نوشتن املا سطح با دانش آموزان ديگر نبودند با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه نمی کردند . اضطرا ب فراوانی در نوشتن املا داشتند .برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد ندو زود خسته می شدند. درکلاس آرام و قرار نداشتند بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم آنها به درس املاء علاقه مند سازم و مهارت املا را در آنها تقویت کنم؟
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با ضعف در املا
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف در املا
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با ضعف در املا
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف در املا
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با ضعف در املا
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف در املا
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف در املا
نتیجه گیری در رابطه با ضعف در املا
پیشنهادات در رابطه با ضعف در املا
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف در املا
برای دانلود نمونه اقدام پژوهی درس املا دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.