نمونه گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی دانش آموزانم در پایه دوم

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی دانش آموزانم در پایه دوم    در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی آموزگاران پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی آموزگاران سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی آموزگاران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

ارائه مستندات پیرامون  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف  املایی

گردآوري شواهد یک

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل  پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به سید رضا و محمد مهدی

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي سید رضا و محمد مهدی   در مدرسه

– سید رضا و محمد مهدی  را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به سید رضا و محمد مهدی   نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و سید رضا و محمد مهدی  نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد سید رضا و محمد مهدی  و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در سید رضا و محمد مهدی  راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با سید رضا و محمد مهدی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری سید رضا و محمد مهدی  با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

2- تقویت حافظه دیداری سید رضا و محمد مهدی  در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق سید رضا و محمد مهدی  و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا سید رضا و محمد مهدی  هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از سید رضا و محمد مهدی  گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

 در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی سید رضا و محمد مهدی  ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از سید رضا و محمد مهدی  خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی  مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان  نوشته شده بود  به سید رضا و محمد مهدی  نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با سید رضا و محمد مهدی  کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.

  شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی آموزگاران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

180,000 ریال