گزارش تخصصی ابتدایی
گزارش تخصصی ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزم به کلاس
تجزیه وتحلیل و گردآوری اطلاعات
باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار علی اصغر در کلاس و مصاحبه ای که با مادر علی اصغر داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در علی اصغر و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– نحوه تربیت والدین که ماندن هميشگي و جدانشدن حتي چند ساعت از والدين را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.
-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.
-عدم ارتباط علی اصغر با همكلاسي هايش
– عدم انگیزه در علی اصغر به کلاس درس و مدرسه
ارائه راهکارموقتی
1- برای تشویق اوبرای ماندن در کلاس ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.
2- درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.
3- درصورت لزوم ارجاع به مشاور که بنده به دلیل تجربه و علاقه ای که به امر مشاوره داشتم تصمیم گرفتم با او در این امر مشورت و راهنمایی کنم.
4- مشاوره و راهنمایی خوددانش آموزونصیحت او
5- ارتباط صمیمی ودوستانه آموزگار ان وسایرمعلمان بااو
دلايل انتخاب راه حل
علی اصغر نيز مانند برخي از كودكان دچار مشكلاتي هم چون ناراحتي، بي قراري ، ترس از مدرسه و حتي بيزاري و تنفر از کلاس و بی علاقگی به درس شده است.ترس غير منطقي علی اصغر از مدرسه به معني امتناع از مدرسه رفتن و يكي از نشانه هاي اضطراب جدايي از والدين، خانه، خانواده و بخصوص مادر و يا شرايطي است كه به آن وابسته شده است.
دلايل بی علاقگی علی اصغر به درس و کلاس و ماندن در مدرسه
١-اضطراب جدايي: معمولا مادران بچه هايي كه دچار اضطراب جدايي هستند، شخصيتي افراطي، مضطرب، بيش از حد حمايت كننده، مردد، حساس و عاطفي هستند كه اضطراب خود را با بيان افكار منفي و عمل خود به بچه ها منتقل مي كنند
2-يادگيري: ترس ويا امتناع از مدرسه بيش از آن كه علت شخصيتي و عاطفي داشته باشد ناشي از يادگيري است مادر يا پدري كه در ارتباط با كودكان خود مفاهيم ويا نكته هاي منفي از مدرسه، تنبيه و توبيخ ها و تجارب ناخوشايند خود را از دوران تحصيل بيان مي كنند و از آن ها مي خواهند كه مواظب رفتارهايشان باشند خواه ناخواه باعث ترس كودكشان از مدرسه مي شوند.
٣-وابستگي: اضطراب كودك گاهي به دليل وابستگي به مادر محيط خانه،خانواده و يا هر تكيه گاه و پناهگاه ديگر است.معمولا مادران سعي در وابسته كردن كودك به خود دارند و به واكنش هاي عاطفي او نسبت به ترك ،پاسخ مي دهند. بنا بر اين براي پيشگيري از به وجود آمدن اين مشكلات و يا برطرف كردن آن و نيز آماده كردن علی اصغر براي پذيرش شرايط جديد و مانوس شدن او با محيط دبستان موارد زير را مد نظر قرار مي داديم.
* كم كردن وابستگي علی اصغر:
بايد مادر علی اصغر سعي مي كرد با استفاده از روش هاي مناسب ( مثل گذاشتن علی اصغر در خانه اقوام به مدت يكي دو ساعت در روز به صورت پراكنده يا بردن او به پارك و همراه كردن او با كودكان همسن و سال خودش) به تدريج وابستگي علی اصغر را به خود كم كند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.