گزارش تخصصی معلم
گزارش تخصصی معلم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی در دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
دیباچه پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
درک مشکل پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
بررسی بیشتر در رابطه با بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
ارائه مستندات پیرامون بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
پیش بینی نتایج در مورد بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
راهکارها پیرامون قضیه بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
رفرنس و منبع مورد استفاده بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی
انشاء چیست؟
انشاء به معنی ایجاد کردن، پرورش دادن، ابداع و خلق کردن است.در اصطلاح ادبیات انشاء عبارت از نگارش جملات و عباراتی است که افکار نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند که خواننده آنها را به سهولت بفهمد و برایش خوشایندو مطلوب باشد.
(انشا و انواع ان- قاليباف-1389 )
مهارتي است که شخص از تلفيق مهارت هاي حل مساله و تصميم گيري از افکار يا روابط نو برخوردار شده و قدرت کشف و انتخاب راه حل هاي جديد را پيدا مي کند.
انواع تفکر: 1- تفکر واگرا 2- تفکر همگرا
تفکر خلاق با تفکرواگرا رابطه مستقيم دارد.
افراد با تفکر واگرا سعي مي کنند پديده ها و امور و افکار را آن چنان که هستند به راحتي نپذيرند، بلکه نگاه متفاوت تري داشته باشند و از قالب هاي فکري همسان دور شوند، به عبارتي پديده ها را با چشم و منظر ديگري نگاه کنند به نقل سهراب سپهري:
چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد
چترها را بايد بست، زير باران بايد رفت
اما در تفکر همگرا، فکرهاي جديد و نو کمتر در آن راه پيدا مي کند، امور و پديده ها را آن چنان که هستند مي بينند و مي پذيرند.
( مهارت تفکر خلاق- مهدی فتحی۱۳۸۴)
مراحل تفکر خلاق:
1- آمادگي: در اين مرحله افراد به امور و پديده هاي مختلف زندگي دقت و توجه بيشتري پيدا مي کنند، به حدي که گاهي پديده هاي زندگي مدت هاي طولا ني ذهن شخص را به خود مشغول مي نمايد.
2- مطالعه: در اين مرحله فرد با بررسي و مطالعه بيشتر روابط بين پديده ها را بهتر درک مي کند.
3- تغيير : در اين مرحله شخص به نوع روابط بين پديده ها که ذهن او را به خود مشغول کرده پي برده و با طرح سوال هاي مختلف در ذهن به نقد و بررسي آن مي پردازد.
4- پختگي: در اين مرحله شخص با گذر از مراحل قبل به درک و شناخت عميق تري از روابط بين پديده ها مي رسد و گويي پديده ها، جزيي از وجودش شده است.
5-اشراف: در اين مرحله شخص به پاسخ هاي ناگهاني دست پيدا مي کند و معمولا با کلماتي نظير «آهان، يافتم»… متجلي مي شود.
6- وارسي: در اين مرحله فرد به بررسي بهترين ايده اي که در مراحل قبلي به آن رسيده است مي پردازد تا صحت و سقم و درستي آن را مشخص نمايد.
7- اجرا: در اين مرحله فرد افکار يا ايده هايي که مورد تاييد واقع شده اند را به مرحله اجرا در ميآورد.
( مهارت تفکر خلاق- مهدی فتحی۱۳۸۴ )
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.