گزارش تخصصی معلمان دبستان : روش نمایش خلاق و ترغیب دانش آموزانم به ریاضی و فارسی

گزارش تخصصی معلمان دبستان

گزارش تخصصی معلمان دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاقدر دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

دیباچه پیرامون قضیه   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

درک مشکل پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

بررسی بیشتر در رابطه با   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

ارائه مستندات پیرامون   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

پیش بینی نتایج در مورد   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

راهکارها پیرامون قضیه   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

رفرنس و منبع مورد استفاده   ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی

گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راه­حل‌ها 

سیف اللهی(1384) بر این باور است که گردآوری داده­ها و اطلاعات، مرحله­ای از گزارش تخصصی است که در آن، محقق جهت پیدا کردن یک یا چند راه­حل، با هدف تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تلاش می­کند. بنابراین، پس از شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بی‌علاقه‌گی دانش‌آموزان نسبت به درس  فارسی و ریاضی ، در پی آن بودم تا با استفاده از روش‌های گوناگون، ضمن برطرف نمودن عوامل ایجاد کننده­ی مسأله، در جهت افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس  فارسی و ریاضی و فعالیّت‌های آن ها نیز گام مؤثری بردارم. بر این اساس، به منظور دست یابی به راه­کارهایی برای حل‌مسأله، مجدداً به جمع­آوری داده‌ها و اطلاعات، با استفاده از روش‌های علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح می‌باشد:

الف. مصاحبه  به منظور کسب اطلاعات مفید­تر،

چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگ‌های مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانش‌آموزان می‌پرسیدم، سؤالات چنین بود: 1.      به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس را با نشاط کنیم؟ 2.      چگونه می‌توانیم یادگیری دروس فارسی و ریاضی را ساده و آسان کنیم؟   چند نمونه از پاسخ دانش‌آموزان، چنین بود: استفاده از تصاویر زیبای مرتبط با مفهوم درس   و استفاده از شعر در تدریس .استفاده از نمایش خلاق

ب. مشاهده

به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و محیط پیرامون آن‌ها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگ‌های ورزش، که وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایه‌های مختلف هماهنگ می‌کردم و به کلاس آن‌ها می‌رفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانش‌آموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به درس فارسی و ریاضی می‌شد، را یادداشت می‌کردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانش‌آموزان و ارزش­یابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.

ج. پرسش نامه­   

با توجه به این که، پرسش­نامه­ی باز­پاسخ به پاسخ­دهنده اجازه می‌دهد تا به ابراز دامنه­ی گسترده­تری از نظرات خود بپردازد. به منظور نظر­خواهی از اولیا، برای کسب راه­حل‌های مناسب جهت حل مسأله، پرسش­نامه­­ای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تمامی اولیا­ی دانش‌آموزان قرار دادم تا نظرات خود را در آن مکتوب نمایند. سؤالات بدین گونه بود: 1.      به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس فارسی و ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟ 2.      جهت آگاهی از وضعیت درس فارسی و ریاضی فرزندتان چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ چند نمونه از پاسخ اولیا به پرسش­نامه نظرخواهی، چنین بود: نصب فعالیت‌های دانش‌آموزان روی دیوار، یادداشت نتایج فعالیت کلاسی دانش‌آموزان در دفتر فعالیت فارسی و ریاضی آنان. علاوه بر این، یک پرسش­نامه بازپاسخ دیگر نیز، ویژه همکاران شاغل در آموزشگاه، طراحی نموده و در اختیار ایشان قرار دادم. سؤالات این پرسش­نامه، چنین بود: 1.      چگونه می‌توان وسایل کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان پایه دوم جذاب نمود؟ 2.      به نظر شما چگونه می‌توان نگرش منفی دانش‌آموزان را نسبت به یادگیری درس فارسی و ریاضی از بین برد؟ نمونه­ای از پاسخ همکاران به پرسش­نامه، چنین بود: ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانش‌آموزان، استفاده از فعالیت‌ها و تکالیف عملکردی، استفاده از روش بارش فکری در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

 

180,000 ریال